lundi 12 octobre 2009

Chevvy in my belly!

A delicious improvised supper tonight. I took a belly of roe deer (chevreuil) spread it with bacon rashers, then rolled it up and tied it with string to make a joint. I softened some onions and apples (home grown) in a little butter, then browned the joint in a hot pan. Dusted it in flour, transferred it to a casserole with the apples and onions. I de-glazed the pan with some red wine, then added it to the casserole with some stock, thyme and other seasoning. All this got popped in the oven (175 degrees C) for about 1hr 40mins. Served with home produced vegetables. Yum, yum. Definitely one I'll do again.

Un repas improvisé ce soir mais délicieuse. J'ai pris une poitrine de chevreuil et mettre les tranches fine de poitrine de cochon au dessus, puis j'ai rouler les deux ensemble et tiré avec de la fisselle. Dans un poêle j'ai mis de la beurre et fait fondre des oignons haché et fait dorer la viande et saupoudre de farine. J'ai mis la viande dans un casserole avec des pommes et les oignons. J'ai rinsé le poêle avec vin rouge et ajouter à la casserole avec bouillion et thyme, sel et poivre. Toutes dans le four à 175 degrées pendant 1hr 40 mins. Miam!

Aucun commentaire :