mardi 5 mai 2009

Sheep shearing over

All the sheep are now sheared - what a job! Wool was very waxy and very dense and fine - couldn't push the electrics shears through it (think I need to get a different comb for next year), so did most of it with hand shears - difficult when engaged in 'hand to hand combat' with a sheep. Two sacks of wool to be washed and carded.

Toutes mes brebis ont été tendues - quel travail! La laine etait très grasse et dense - il etait impossible de pousser la tendeuse dedans (je pense que j'ai besoin une peigne especiale), donc j'ai coupé avec des ciseaux - difficile quand en bataille avec une brebis.  Deux sac de la laine prêt de laver et peigner.
Beautiful weather today and time for some fence rebuilding and scything - a break from building at Justins and Pont de la Taule.

Beau temps aujourd'hui, pour rebattir des clôtures et faucher les prairies - un pause du charpente à chez Justin et Pont de la Taule.

2 commentaires :

Anne a dit…

Toutes mes brebis "ont été tondues - quel travail!"

scissors = ciseaux

Presque parfait à part ça ;)

Lee Sharp a dit…

Merci Anne