mardi 12 octobre 2010

Shrooms

On Sunday I took two sheep to the abattoir (Leia and Ziggy) very sad..it's a horrible place - I think I'd rather do it myself here, they looked so out of place in some concrete floored industrial building. I collect the meat tomorrow. Appetite dampens the sorrow.

It's a lovely time of year here. The leaves are turning and there are mushrooms everywhere. Each day the selection changes and a short walk gives you all you need.
I also made this year's pickle a few days ago. I'm not very scientific about my pickle, all the odds and ends of veg plus sugar, vinegar and a loads of spices go in the pot. This year's (on the right) is lighter in colour than last year's (on the left), probably because there are more carrots in it. It's a bit more piquante too (chillis).

La dimanche j'ai amené deux brebis à l'abattoir, triste...il est un place terrible - je pensais que je prèfer à les tuer sur place prochain fois, elle semblent déplacé la. Je vais ramasser la viande mercredi. Mon appétit diminue le chagrin.

C'est la plus beaux temp. Les feuilles tournent et il ya les champignons partout. Chaque jour une mélange different et un court promène me livrer assez.

Il y a quelques jours, j'ai fait ma "pickle". Toutes les legumes, sucre, vinaigre et les espices vont au pot. Le pickle 2009 est plus fonce que le pickle 2010 (il y a plus des carottes dedans cette année). Il sera plus piquante aussi avec des cayennes.

2 commentaires :

Anne-France a dit…

Tiens, ils sont ouverts le dimanche? Es-tu obligé de les faire tuer là bas ? :(

Lee Sharp a dit…

Oui, le dimanche avant midi pour les moutons et cochons. Je suis obligé si je voudrais vendre la viande...en théorie....